2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
.....................ORTAOKULU
7-C SINIFI
SENE BAŞI ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI YERİ : Öğretmenler Odası
TOPLANTI TARİHİ : 17.09.2025
TOPLANTI SAATİ : 14.00
GÜNDEM MADDELERİ
1- Açılış ve yoklama
2- Saygı duruşu ve İstiklal Marşı
3- 7-A Sınıfının geçen seneki başarı durumunun değerlendirilmesi
4- 7-A Sınıfı öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi
5- Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesi, eğitim ve öğretimde karşılaşılan güçlükler ve çözüm yolları ve başarıyı arttırmak için alınabilecek önlemler
6- Ders öğretmenlerinin, kişilik, beslenme, sağlık sosyal ilişkiler hakkında önerileri ve görüşleri
7- Bursluluk Sınavları ile ilgili bilgilendirme
8- Öğrenci velileriyle iş birliğine gidilmesi
9- Dilek ve temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1-2- 7-A Sınıfı Şube Öğretmenler Kurulu toplantısı Müdür Yardımcısı ............................................... başkanlığında, 7-A sınıfında derse giren öğretmenlerin katılımıyla başladı. Beden Eğitimi Öğretmeni .................................... denetiminde saygı duruşunda bulunularak İstiklal Marşı okundu ve ardından gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.
3- Sınıf Rehber Öğretmeni ..............................................., 7-A Sınıfının genel olarak vasat öğrencilerden oluşan bir sınıf olduğunu söyledi. Geçen yıl 1 öğrencinin takdir, 4 öğrencinin de teşekkür belgesi aldığını, diğer öğrencilerin ise Şube Öğretmenler Kurulu kararı ile bir üst sınıfa geçtiklerini söyledi.
4- 7-A Sınıfı öğrencileri hakkında öğretmenlerin görüşleri şöyledir:
Sosyal Bilgiler Öğretmeni ..........................................; birkaç öğrenci dışında 7/A Sınıfının gayet başarılı bir sınıf olduğunu, özellikle kız öğrencilerin dersi çok sevdiklerini söyledi.
Fen Bilimleri Öğretmeni ............................................; “7-A sınıfını geçen yıldan beri tanıdığını, ......................................................................................... gayet iyi öğrenciler olduklarını onuna dışındaki öğrencilerin vasat olduğunu söyledi. Ayrıca bu öğrencilerin iyi motivasyonla Bursluluk Sınavını kazanabilecek düzeyde olduklarını ifade etti.
Matematik Öğretmeni ..........................................................; “7-A sınıfına yaklaşık bir aydır giriyorum. Sınıfta birkaç iyi öğrenci olmakla birlikte, öğrencilerin büyük bir kısmında Matematik dersine karşı önyargı var. Bu durumu aşmaya çalışıyoruz. Yapılacak rehberlik ile bu ön yargının kırılacağına inanıyorum” dedi.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni ..............................................; “7 A sınıfında (..............................................................) gibi çok iyi öğrenciler olmakla birlikte, (.................................................................) gibi derse ilgisiz aynı zamanda çok yaramaz öğrenciler de var. Ancak hem akademik olarak hem de davranış bakımından istediğim düzeyde değil. Kendilerine rehberlik yapmama ve öğrencilerle birebir ilgilenmeme rağmen bu durumu fazla düzeltemedik” dedi.
İngilizce Öğretmeni ..................................................... “ Sınıfı geçen yıldan tanıyorum. Derse ilgili birkaç kız öğrenci dışında dersi dinleyen ve önemseyen pek yok. Dinleme ve konuşma sınavlarında başarılı olabilmeleri için çok çalışmaları ve düzenli tekrar yapmaları gerektiğine inanıyorum “dedi.
Sınıf Rehber Öğretmeni ................................................., 7-A Sınıfının Türkçe dersine girdiğini, ........................., ........................, ........................ gibi algılaması çok iyi öğrenciler olduğunu ancak derse ilgisiz ve yaramaz birkaç öğrencilerin zaman zaman dersin akışını bozduklarını söyledi.
5- Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesi, eğitim ve öğretimde karşılaşılan güçlükler ve çözüm yolları ve başarıyı arttırmak için alınabilecek önlemler görüşüldü.
Türkçe Öğretmeni .................................................; “ Geçen yıldan gördüğüm kadarıyla ödevler düzenli olarak yapılmıyor. Öğrenciler derse hazırlıklı gelmiyor. Derse aktif olarak katılan öğrenci sayısı az. Bu da başarıyı olumsuz etkiliyor” dedi. Bu sorunların çözümü için özellikle velilerle işbirliği içinde olmak gerektiğini ayrıca diğer zümre öğretmenler ile iletişim halinde olunmasının faydalı olacağını söyledi.
Matematik Öğretmeni ....................................., “ Matematik dersinde başarı seviyesi genel olarak düşük, ancak sınıftaki öğrenci sayısı az olduğu için planlı bir çalışma ile bu durumun zamanla düzeleceğine inanıyorum” dedi.
Sosyal Bilgiler Öğretmeni .....................; “Öğrenciler derse hazırlıklı gelmiyor. Verilen ödevler zamanında yapılmıyor. Ödev yapma alışkanlığı yok. Günlük tekrar yapılmadığı için öğrenilen bilgiler çabuk unutuluyor” dedi.
Din Kültürü Öğretmeni ................................................; “Derse ilgi duyan, derse katılan ve akademik olarak başarılı çok iyi öğrencilerimiz var, ancak dersin huzurunu ve akışını bozan öğrenciler bu öğrencileri de olumsuz etkiliyor, defalarca uyarmama rağmen pek bir düzelme olmadı” dedi.
Sınıf Öğretmeni .............................., bu konuyla tekrar ilgileneceğim dedi.
Müdür Yardımcısı ..................................................; “Derslerde mümkün olduğunca öğrencileri aktif tutmaya çalışalım, akıllı tahtayı kullanalım ve orta seviyedeki öğrencileri akademik olarak destekleyelim.” dedi.
6- 7-A Sınıfının Şube Rehber Öğretmeni ......................... bazı öğrencilerin derslerde gereksiz konuşarak dersin akışını olumsuz etkilediğini ifade etti.
Sınıf Rehber Öğretmeni ............................, öğrencilerin genel olarak beslenmelerine ve temizliklerine dikkat ettiklerini ancak köylerden servise geldikleri için bazen istenmeyen durumlar olabildiğini bu durumun anlayışla karşılanması gerektiğini söyledi.
Sınıf hakkında açıklama yapan Sınıf Rehber Öğretmeni şu bilgileri verdi:
Öğrencinin Adı Soyadı | Durumu |
| Derse ilgisi az. Dinleyince anlıyor. Düzenli çalışması gerekiyor. Ailesi ilgili. Başarı durumu vasat. |
| Parçalanmış aile. Koruyucu aileye verilmiş. Dersle ilgisi yok. Sürekli bir şeylerle uğraşıyor. |
| Derse katılımı çok iyi. Ezber yapmayı seviyor. Kendine güveni az.
|
| Okulu sevmiyor. Kitap getirmiyor. Derse katılmıyor. Resim yapmayı seviyor. |
| Çok pasif. Kendi halinde. Arkadaş çevresi az. Derse katılımı zayıf. Algı düzeyi çok düşük. |
| Kendine güveniyor. Ailesi çok ilgileniyor. Düzenli çalışırsa çok başarılı olur. |
| Vasat bir öğrenci. Derse katılımı iyi. Boş zamanlarında ailesine yardım ediyor. |
| Ailenin tek çocuğu. Fazla özgüvenli. Yeterince çalışmıyor ve dersi dinlemiyor. |
| Algısı yüksek. Kavrama yeteneği çok iyi. Ancak arkadaşlarından olumsuz etkileniyor. |
| Sürekli bir şeylerle uğraşıyor. Çok konuşuyor. Dersi dinlemiyor.
|
| Okulu sevmiyor, dersi dinlemiyor. Kendi kendine konuşuyor ve derste kalkıp geziyor. |
| Kavrama yeteneği çok iyi. Başarılı ve saygılı bir öğrenci. Gelecek vadediyor. Düzenli çalışırsa daha iyi olur. |
| Sınıfın huzurunu bozuyor. Sürekli konuşuyor. Her şeye müdahale etmeye sınıfın kontrolünü elinde tutmaya çalışıyor. |
|
|
Daha ayrıntılı değerlendirme isteyen aşağıdaki tabloyu kullanabilir.
Öğrenci Adı | Başarı | Davranış | Kişilik | Sosyal İlişkiler |
Ahmet | Orta | İyi | Sorumluluk sahibi | Arkadaş canlısıdır. |
Ayşe | Başarılı | Çok iyi | Neşeli | Liderlik yapmayı sever |
Mehmet | Orta | İyi | Sessiz, dikkatli | Arkadaş çevresi yoktur. |
Elif | Yüksek | Çok iyi | Çalışkan | Arkadaşlarıyla uyumludur. |
Ali | Düşük | Orta | Hareketli | Sosyal ve aktiftir. |
Zeynep | Orta | İyi | Sabırlı | Yardımseverdir. |
Mustafa | Yüksek | Çok iyi | Hırslı | Sosyal ve girişkendir. |
Fatma | Orta | İyi | Nazik | Grup çalışmalarında aktif |
Hasan | Düşük | Orta | Çabuk sıkılır | Arkadaş edinmekte zorlanır |
Rabia | Yüksek | Çok iyi | Düzenli | Arkadaşlarını organize eder |
Yusuf | Orta | İyi | Düşünceli | Paylaşımcı ve yardımseverdir. |
Merve | Başarılı | Çok iyi | Enerjik | Arkadaş çevresinde çok sevilir. |
Ömer | Orta | Orta | İçe dönük | Az sayıda yakın arkadaşı var |
Derya | Yüksek | Çok iyi | Öz güvenli | Grup çalışmalarına yön verir |
Kerem | Orta | İyi | Uyumlu | Sınıfa uyum sorunları yaşıyor. |
Hatice | Orta | İyi | Sakin | Arkadaşlarına destek olur |
Burak | Düşük | Orta | Dikkati dağınık | Zaman zaman uyumsuzluk yaşar |
| | | | |
| | | | |
7- Bursluluk Sınavları hakkında bilgi veren Müdür Yardımcısı ..........................................., geçen yıl nitelikli okullara 3 öğrenci gönderdiklerini bu yıl sayıyı yükseltmek için tüm personelin ellerinden geleni yapacağına inandığını ifade etti. Taşımalı köy okulu olmalarından dolayı Bursluluk Sınavlarındaki başarı düzeyinin vasat olduğunu belirtti. Bakanlığın aldığı karar nedeniyle okulda DYK kursu açamadıklarını, bu durumun okulumuz bir dezavantaj olduğunu söyledi.
Türkçe Öğretmeni ......................................................, Bursluluk Sınavında çıkan sorulara bakıldığında, sadece Türkçe de değil, bütün derslerde okumanın, okuduğunu anlamanın ve yorumlamanın ne kadar çok önemli olduğunun anlaşıldığını; bu yüzden öğrencilerin mutlaka seviyelerine uygun kaliteli kitaplar okuması gerektiğini söyledi. Bu amaçla öğrencilere okuyabilecekleri ve onlara faydalı olacak kitaplar önereceğini belirtti.
8- Başarının temel unsurlarından birini de aile olduğu vurgulanarak, öğrenci başarısının öğretmen-veli iş birliğinden geçtiği bu nedenle velilerle sürekli iletişim içerisinde olunması gerektiği ifade edildi.
Sınıf Rehber Öğretmeni ..............................., Öğrenci ve velilerle iletişim halinde olmak için 7-A Şubesine derse giren öğretmenlerin de bulunduğu bir Sınıf WhatsApp grubu kurduklarını söyledi. Bu gruptan düzenli paylaşım yapılarak öğrencilere destek olduklarını ve gerekli bilgilendirmelerin buradan yapıldığını anlattı. Ayrıca destekleri için 7-A sınıfında derse giren bütün öğretmenlere teşekkür etti.
9- Müdür Yardımcısı ..............................................., 2025-2026 eğitim öğretim yılının başarılı temennisiyle toplantıya son verdi.
ALINAN KARARLAR
1- Derslerin işlenmesinde Türk Milli Eğitiminin temel amaç ve ilkelerinin dikkate alınmasına,
2- Ders öğretmenlerinin, 7-A sınıfındaki öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkiler ve diğer sorunlarında, paralellik ve tamamlayıcılık prensibiyle hareket etmelerine,
3- Derslerin etkili ve öğrenci merkezli işlenmesine,
4- Akıllı Tahta, EBA ve MEB Kazanım Testlerinden yararlanılmasına,
5- Kazanım Testlerinin değerlendirme sınavları gibi uygulanmasına,
6- Velilerle işbirliğine gidilmesine,
7- Test tekniği üzerinde durulmasına
Karar verilmiştir.
TOPLANTIYA KATILANLAR
| | |
İSİM
| BRANŞ | İMZA |
| Müdür Yardımcısı | |
| Din Kültürü | |
| Matematik | |
| Fen Bilimleri | |
| İngilizce | |
| Türkçe | |
| Sosyal Bilgiler | |
| Teknoloji ve Tasarım | |
| Müzik | |
| Beden Eğitimi ve Spor | |
17/09/2025
Uygundur
.....................................
Okul Müdürü