E-Müfredat'a Uygun Sosyal Bilgiler Sene Sonu Zümresi (Kısaca) 2017 - 2018

&

Katılım
27 Eki 2010
Mesajlar
0
Puanları
63
E-Müfredat'a Uygun Sosyal Bilgiler Sene Sonu Zümresi (Kısaca) 2017 - 2018
E MÜFREDAT İÇİN SOSYAL BİLGİLER SENE SONU ZÜMRESİ

1-Açılış ve Yoklama

Sosyal Bilgiler Zümre Toplantısı 10 Haziran Pazar günü saat 10:00’da yapılmış ve tüm ders öğretmenlerinin hazır olduğu görülmüştür.

2-Bir önceki toplantıya ait zümre kararlarının uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi ve uygulamaya yönelik yeni kararların alınması

Sosyal_bilgiler_ogretmeni, I. ve II. Dönem başındaki zümre toplantılarında uygulanmak üzere alınan kararların eksiksiz uygulandığını ve uygulamada herhangi bir sıkıntının yaşanmadığını ifade etti.

3-Öğrencilerin genel başarı durumlarının görüşülmesi

Öğrencilerin başarı durumlarına bakıldığında takdir ve teşekkür alan öğrencilerin sınıflarda çoğunluğu oluşturduğunu bunun da önemli bir başarı olduğunu ifade edildi. Ortalaması yetersiz olduğu için belge alamayan öğrenciler olduğu da vurgulandı.

4-Öğretim programında belirtilen kazanım ve davranışlar dikkate alınarak derslerin işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleriyle bunların uygulama şeklinin belirlenmesi

Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük öğretim programındaverilmesi gereken kazanımlar, anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, not tutturma vb. teknikler uygulanarak öğrencilere verilmiştir.

5-Derslerin daha verimli işlenebilmesi için ihtiyaç duyulan kitap, araç-gereç ve benzeri öğretim materyalinin belirlenmesi

Derslerin verimli işlenmesinde, EBA eğitim portalı, akıllı tahta, MEB Kazanım Testleri, ders kitapları ve çalışma kitaplarının büyük yararı olduğu ifade edildi. Bunun dışında akıllı tahtadaki haritaların ve EBA’daki video ve görsellerin de önemine değinildi.

6-Yılsonu başarı ve başarısızlık yüzdelerinin tespit edilmesi ve bu sonuçlar ile hedeflenen yıllık başarı düzeyine ulaşılıp ulaşılamadığının tespiti.

Yılsonu başarı yüzdelerinin Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinde % 95’ün üzerinde olduğu, başarısız görünen öğrencilerin de genellikle derse ilgisiz ve çalışmayan, sınava girmeyen öğrenciler olduğu ifade edildi. Ayrıca bu öğrencilerin Şube Öğretmenler Kurulu Kararı ile bir üst sınıfa geçirildiklerini ya da mezun olmalarına karar verildiğini belirtti

7-LGS ve Bursluluk Sınavlarının genel değerlendirilmesi

Sosyal_bilgiler_ogretmeni, LGS sınavının bu yıl ilk defa uygulanması ve sistem değişikliği yaşanması nedeniyle öğrencilerin başlangıçta bir bocalama dönemi geçirdiklerini ancak alınan tedbirlerle bu durumun kısa sürede aşıldığını, yapılan rehberlik çalışmaları ve açılan yetiştirme kursları sayesinde başarılı bir eğitim öğretim yılı geçirildiğini söyledi. LGS sonuçlarının henüz açıklanmadığını ancak öğrencilerden gelen dönütler ve sınav kitapçıklarına bakıldığında T.C. İnkılap Tarihi dersinde Türkiye ortalamasının üzerinde bir sonuç beklediklerini ifade etti.

Bursluluk Sınavlarının da güzel geçtiğini, öğrencilerden gelen dönütler dikkate alındığında başarılı sonuçlar alınacağını umduğunu söyledi.

8-Derslerde tüm konuların bitirilip bitirilemediğinin tespiti ve ders kesim raporunun hazırlanıp idareye teslim edilmesi.

Sosyal_bilgiler_ogretmeni, derslerde tüm konuların müfredata uygun olarak planlandığı şekilde, planlanan sürelerde bitirildiğini, herhangi bir aksamanın olmadığı, ancak T.C. İnkılap Tarihi ders saati sayısının 2 olması nedeniyle, konuları yetiştirmede zorlanıldığı, bu nedenle bazen Medya Okuryazarlığı dersinde de T.C. İnkılap Tarihi dersi işlenerek müfredatın yetiştirilmeye çalışıldığı ifade edildi.

Sosyal_bilgiler_ogretmeni_2, ders kesim raporlarının, not çizelgelerinin, yazılı kâğıtlarının bu hafta içerisinde idareye teslim edilmesi gerektiğini hatırlattı

9-Dilek ve Temenniler

Sosyal_bilgiler_ogretmeni, katılımcılara teşekkür ederek önümüzdeki eğitim öğretim yılının daha iyi geçmesi temennilerinde bulundu.

10-Kapanış

Gündemde görüşülmesi gereken başka konu kalmadığı ve söz alan olmadığın için toplantıya son verildi.
 
Üst Alt